FAQ Webshop

Verzending
Wij ontvangen automatisch bericht, zodra u op onze website uw bestelling en betaling volledig heeft afgerond. Wij houden vervolgens 1 tot 2 werkdagen aan voor de verwerking van uw bestelling. Indien een artikel onverhoopt niet voorradig is, zal de levertijd met maximaal 5 werkdagen verlengd worden. Indien uw artikel niet binnen 7 werkdagen verzonden kan worden, ontvangt u daarover per omgaande van ons bericht. In het onderstaand schema geven wij een overzicht van de indicatieve levertijd. Bestellingen die door u in het weekend gedaan zijn, worden op de eerstvolgende werkdag behandeld en – indien mogelijk – verzonden.
Besteld voor 13:00 uur op: 1e bezorging op (indicatie):
Maandag Dinsdag
Dinsdag Donderdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Maandag
Vrijdag Maandag
In het weekend Dinsdag
Wij vragen onze klanten om een telefoonnummer (naast uiteraard het e-mailadres) dat wij op de pakketten kunnen vermelden. Maakt u hier s.v.p. gebruik van het telefoonnummer waar u het beste op bereikbaar bent (mobiel). Door de vermelding van uw telefoonnummer op de verzendsticker kan uw bestelling toch afgeleverd worden in het geval de bezorger het adres niet kan vinden.
Direct nadat wij uw bestelling overgedragen hebben aan GLS voor verzending ontvangt u via de e-mail bericht dat uw zending onderweg is. Deze bevat ook een voor uw bestelling unieke GLS Track ID, waarmee uw bestelling door u en door ons gevolgd kan worden in het logistieke proces bij GLS.
GLS zal uw pakket twee keer aanbieden. Dit gebeurd alleen op werkdagen/overdag. Nadat u de eerste keer niet thuis bent krijgt u een kaart in de bus. Via deze kaart kunt u naar http://www.gls-nietthuis.nl om een nieuwe bezorgafspraak maken.
U kunt ervoor kiezen om het pakket nogmaals aangeboden te krijgen of wellicht is het handiger om het pakket bij een Pakketshop van de GLS te laten bezorgen zodat u hem hier zelf kunt ophalen. Let op: weet u bij voorbaat dat u niet thuis ben dan is het misschien verstandig om een ander afleveradres op te geven waar wel iemand aanwezig is (b.v. werkadres).
Indien u kiest voor afhalen bij een GLS Pakketshops ligt uw pakket de volgende werkdag na 17:00 uur klaar in de door u gekozen pakketshop. U kunt uw pakket dan afhalen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. De meeste pakketshops hebben koopavonden en zijn op zaterdag geopend zodat u dan ook terecht kunt om uw pakket af te halen.
Voor openingstijden en de voor u dichtstbijzijnde pakketshop: http://www.gls-netherlands.com/PSLocator.html
LET OP! GLS doet 2 leverpogingen, (leveren bij 1 van de pakketshops is ook een leverpoging) wat er op neer komt dat, indien u de eerste keer niet thuis bent, u kunt kiezen om het pakket opnieuw te laten bezorgen of om het bij een pakketshop af te laten leveren. Indien u de 2e keer niet thuis bent is het alleen nog mogelijk om bij de depots van de GLS uw pakket af te halen. Indien u het toch opnieuw verstuurt wilt hebben dan zult u nogmaals verzendkosten moeten betalen!
GLS bezorgt niet op zaterdag en zondag. Meer informatie over de bezorging van GLS: http://www.gls-info.nl
Verzending in Nederland: € 6,95 per bestelling (incl. 21% BTW).
Verzending is gratis vanaf een orderbedrag van € 30,- (incl. 21% BTW).
Het afleveradres van uw bestelling mag geen postbus zijn.
Betaalmogelijkheden
Als Nederlandse internetbankierder bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers kunt u gebruik maken van iDEAL als betaalmethode. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online uw aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Het verschil is alleen dat het bedrag, rekeningnummer en naam al in het betaalsysteem staan, zodat er geen fouten gemaakt kunnen worden. U hoeft alleen de betaling goed te keuren middels uw vertrouwde methode. iDEAL transacties laten wij door Icepay uitvoeren. Voor ons goedkoper en daarom voor u gratis. Het voordeel van iDEAL is dat wij na enkele seconden na uw betaling al direct de status van de betaling kunnen zien, zodat wij meteen uw bestelling kunnen verzenden. Kiest u voor iDEAL, dan heeft u uw bestelling meestal binnen 2-3 werkdagen in huis. Lees alles over iDEAL op www.ideal.nl. Kosten voor iDEAL betaling worden NIET aan u doorberekend. Wij proberen u als klant te stimuleren iDEAL te gebruiken. Wij kunnen uw betaling gelijk verwerken, zodat we meteen kunnen verzenden. Dit kost ons minder tijd en administratie, daarom zijn de transactiekosten voor onze rekening!
Bij ons worden uw creditcard, bank- en bankinloggegevens e.d. niet opgeslagen!
Deze hebben wij als webshop niet nodig. U betaalt vooraf via uw eigen bankomgeving en/of Icepay. Via ons loopt u GEEN risico dat uw bankgegevens op straat komen te liggen. Alleen uw persoonlijke gegevens worden gebruikt voor het verwerken van uw order(s) en direct mailing (indien aangegeven).
Ruilen en Retourneren
Heeft u het verkeerde artikel besteld? Ook in dit geval kunt u eenvoudig gebruik maken van de mogelijkheid tot ruilen. Ook hiervoor geldt een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van het artikel.
In het geval van ruilen van een artikel, dient u ook tijdens deze termijn zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U dient het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
Indien u van onze Ruilservice gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de Seats and Sofas Webshop te retourneren. Gelieve de verpakking niet te beschrijven, beplakken en/of op andere wijze aan te passen.
Indien u gebruik wenst te maken van de Ruilservice dient de (gedeeltelijke) bestelling – inclusief originele factuur – te worden verzonden aan:
Seats and Sofas Webshop
Ruilservice
Conradstraat 8
3364 AC Sliedrecht
De kosten van de retourzending bij ruiling zijn – conform de wettelijke bepalingen – voor u.
U ontvangt binnen 30 dagen het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten terug. Bij gedeeltelijke ruiling worden de verzendkosten niet terugbetaald. Als u de originele factuur niet bijvoegt is het voor ons helaas niet mogelijk uw retour gezonden artikelen te verwerken.
Voor alle aanbiedingen en bestelde artikelen geldt een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen na ontvangst van het artikel.
Het herroepingsrecht houdt in dat het u vrijstaat binnen de genoemde termijn de afgeleverde artikelen zonder enige verplichting te retourneren. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U dient het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de Seats and Sofas Webshop te retourneren. Gelieve de verpakking niet te beschrijven, beplakken en/of op andere wijze aan te passen.
Indien u gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht dient de (gedeeltelijke) bestelling – inclusief originele factuur – te worden verzonden aan:
Seats and Sofas Webshop
Retouren
Conradstraat 8
3364 AC Sliedrecht
De kosten van de retourzending zijn – conform de wettelijke bepalingen – voor u.
U ontvangt binnen 30 dagen het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten terug. Bij gedeeltelijk retourneren worden de verzendkosten niet terugbetaald. Als u de originele factuur niet bijvoegt is het voor ons helaas niet mogelijk uw retour gezonden artikelen te verwerken.